4

رنگ آذربایجان شرقی در نرخ باروری

  • کد خبر : 62661
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۸
رنگ آذربایجان شرقی در نرخ باروری
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی نرخ باروری در بازه سنی ۱۵ تا ۴۹ سال را ایده‌‌آل عنوان کرد و گفت: تکالیف حوزه بهداشت و درمان زیاد است ولی با توجه به اینکه استان در نرخ باروری سبز رنگ هست یکی از ظرفیت‌های استان ما به شمار می‌رود.

به گزارش تبریزمن، زهرا کوهی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه همایش نقش کلاس‌های آمادگی برای زایمان در افزایش زایمان طبیعی که در معاونت بهداشت دانشگاه برگزار شد، نقش جامعه پزشکی و به ‌ویژه ماماها را در جوانی جمعیت بسیار ارزشمند عنوان کرد و اظهار داشت: ماماها با رفتار و گفتار مناسب تاثیر بسزایی در انجام عمل زایمان طبیعی و اجرای قانون جوانی جمعیت دارند.

وی،  حوزه بهداشت را پیشتاز‌ عنوان کرد و افزود: اگر کمبودهای حوزه بهداشت جبران شود، بسیاری از هزینه‌های بخش درمان کاهش می‌یابد.

کوهی، به نقش ارزشمند جامعه پزشکی در اجرای قانون جوانی جمعیت تاکید و پزشکان و ماماها را در سر پیکان حرکت عنوان کرد و ادامه داد: کادر بهداشت و درمان در کنار اعمال سیاست‌های جوانی جمعیت باید از خانواد‌ه‌ها نیز حمایت کنند چون اگر یک خانواده‌ای مشکلات طلاق، مسائل عاطفی و بیماری داشته و یا زوج‌های جوان با هم مشکل داشته باشند نمی‌توانند فرزندآوری کنند و باید در راستای قانون جوانی جمعیت این معضلات را حل کرده و به حمایت از آنها بپردازیم.

وی، فرزندآوری را یکی از تکه‌های پازل  قانون جوانی جمعیت عنوان کرد و گفت: با روند موجود در آینده در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و خدماتی دچار بحران  می‌شویم و در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت باید مراجعه‌کنندگان خود را از شرایط موجود  مطلع و آگاه سازیم.

کوهی، نرخ باروری در بازه سنی ۱۵ تا ۴۹ سال  را ایده‌‌آل عنوان کرد و ادامه داد: تکالیف حوزه بهداشت و درمان زیاد است ولی با توجه به اینکه استان در نرخ باروری سبز رنگ هست یکی از ظرفیت‌های استان ما به شمار می‌رود.

وی، نقش‌آفرینی در زمینه فرزندآوری و فرزندپروری موهبت بزرگی از طرف خدا عنوان کرد و متذکر شد: نقش‌آفرینی در زمینه خلقت بهترین و زیباترین مخلوق خداوند بسیار ارزشمند است.

۲ برابر شدن جمعیت سالمند

کوهی، به ماده ۶۵ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه پدافند غیر عامل اشاره و تصریح کرد: این ماده یکی از مصادیق موارد امنیتی جمعیت است‌ و این در حالی است که آینده جهانی را ۲ عامل امنیت غذایی و کاهش جمعیت تهدید می‌کند و در کشور ما در آینده جمعیت سالمند ۲ برابر خواهد شد و باید خدمات و زیرساخت‌هایی که برای سالمندان لازم است، تهیه و تامین شود.

مشکل اصلی و ریشه‌ای در بحث جمعیت در حوزه فرهنگی است

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری به تشکیل خانواده با فرزندان زیاد تاکید کرد و ادامه داد: درصد کمتری از پدر و مادربزرگانی که دارای نوه بیشتر هستند دچار آسیب‌های فیزیولوژی، آلزایمر و فراموشی می‌شوند.

وی، مشکل اساسی و ریشه‌ای جمعیت را فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: مشکل اصلی و ریشه‌ای در بحث جمعیت در حوزه فرهنگی است و ما  در راستای حل مشکلات و موانع جوانی جمعیت باید میان مردم گفتمان خوب و مناسب ایجاد کنیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=62661

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.