3

ممنوع شدن خواهرخواندگی با تبریز!

  • کد خبر : 62952
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
ممنوع شدن خواهرخواندگی با تبریز!
تا توافق‌نامه‌های موجود خواهرخواندگی تبریز با دیگر شهرها را سر و سامانی نداده‌ایم، سراغ دیگری نرویم.

به گزارش تبریزمن، هرچند موضوع شهرهای خواهرخوانده با شهرهای ایرانی همیشه تنها در حد یک اسم و امضای بی‌ثمر باقیمانده، اما این روزها موضوع خواهرخواندگی تبریز و غزه بار دیگر یادمان آورد که شاید بتوان کاری کرد تا غبار از روی این قرارداد فامیلی کمی گرفته شود.

حالا این خواهر ِزخمی باز هم روزهای سختی را تجربه می‌کند. تصویر کشتار کودکان بی‌گناهش صدر خبرها را به خود اختصاص داده و شبکه‌های اجتماعی هم انگار وظیفه‌ای جزء به اشتراک‌گذاری این نگاه‌های معصومانه و سرخ از خون ندارند.

تبصره‌ها هرچه می‌خواهند بگویند، تا بوده و بوده خواهری یادآور همدردی و با هم بودن است. به معنی سهیم شدن در گریه‌ها و خنده‌ها و تعبیر ِ «إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا».

البته شورای «انقلابی» شهر و شهرداری تبریز در خصوص مهم‌ترین واقعه این روزهای منطقه و جهان یعنی جنایات رژیم کودک کشِ جعلی صهیونیستی در حق مردم مظلوم غزه نیز نمره قابل قبولی ندارد، شورای «انقلابی» شهری که فارغ از مجاورت‌ها و تعلقات معنوی مردمان آزاده و آزادیخواهش با همه مظلومان عالم، ۲۴ فروردین سال ۱۳۹۲ قرارداد خواهر خواندگی‌اش با شهر غزه در دیدار شهرداران دو شهر و در تالار عمارت شهرداری تبریز امضاء شده است.

هر چند مناسباتی چون خواهرخواندگی بین شهرها جنبه دیپلماتیک رسمی ندارد اما خالی از تعهد نیز نیستند و می‌توان گفت ارتباطی است که با تکیه بر فرهنگ، سنت‌ها، باورها و حال و روز مردم دو شهر، پیش می‌رود و معمولاً دو شهر برای خواهرخواندگی تشابهات فرهنگی، اعتقادی و گفتمانی دارند و در شرایط حساس و سخت این روزهای غزه و مردمان مظلوم و بی دفاعش می طلبد که تبریز و شورای «انقلابی» این شهر حداقل حق خواهر خواندگی را در قبال غزه به‌جا بیاورند.

موضوعی که در بیش از ۲ ماه  سپری شده از عملیات طوفان الاقصی و جنایات متعاقب آن توسط وحوش صهیونیستی برای منحرف کردن افکار عمومی جهان از شکست اطلاعاتی مفتضحانه غاصبان فلسطین، نمود و ظهور آن چنانی در سطح شهر تبریز نداشته و البته برنامه‌هایی نیز که با محتوا و مزمون حمایت از غزه و محکومیت جنایات مستاجران اشغالگر سرزمین‌های فلسطینیان برگزار شده، تناسبی با جایگاه و ظرفیت‌های تبریز نداشته، برنامه‌هایی غیرهماهنگ و جزیره‌ای که بنا به صلاحدید هر یک از ارگان‌ها، ادارات و نهادهای مستقر در شهر خواهر خوانده غزه به صورت پراکنده و غیر منسجم اتفاق افتاده‌اند.

قرار نیست در این مطلب مانیفست صادر کنیم و از چیزهای محال حرف بزنیم که مثلاً همراه شوید برویم غزه و در درد خواهرخوانده تبریز شریک شویم. این بی‌تفاوتی آزاردهنده است. اینکه تمام واکنش ما به این کنش آزاردهنده و نسل‌کُش تنها به صدور چند بیانیه به مناسبت روز قدس خلاصه شود، اتفاق قشنگی نیست و از این حیث فرقی بین ما و دیگر شهرها دیده نمی‌شود.

عابدین خرّم، نماینده عالی دولت در آذربایجان‌شرقی با اشاره به جنایات صهیونیست ها در غزه و خواهرخواندگی تبریز با این شهر گفت: هر جا که نام تبریز چه در قالب خواهرخواندگی یا اختصاص پارکی به نام آن به میان می آید، باید اقدام عملی داشته باشیم و خواهرخواندگی صرف دردی از ما دوا نمی کند.

وی تاکید کرد: تا توافق‌نامه‌های موجود خواهرخواندگی تبریز با دیگر شهرها را سر و سامانی نداده‌ایم، سراغ دیگری نرویم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=62952

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.