6

الگوی سوم زن، نه شرقی و نه غربی

  • کد خبر : 63067
  • ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵
الگوی سوم زن، نه شرقی و نه غربی
نشست هم‌اندیشی الگوی سوم زن با عنوان بانوی آگاه با حضور تعدادی از بانوان فعال فرهنگی و اجتماعی تبریز برگزار شد.

به گزارش تبریزمن، حسنیه آقام‌علیلو استاد حوزه و دانشگاه در نشست هم اندیشی الگوی سوم زن با عنوان ” بانوی آگاه” با اشاره به اینکه الگوی سوم زن برای اولین بار توسط مقام معظم رهبری مطرح و معرفی شده است، اظهار کرد: رهبر انقلاب در پیامی که به کنگره هفت هزار شهیده زن کشور ایراد کرده‌اند الگوی سوم زن را مطرح نموده‌اند.

وی افزود: ایشان در این پیام از بانوان شهیده به عنوان بانوانی که در تغییر مسیر تاریخ اسلام و کشور، نقشی شایسته ایفا کرده‌اند نام می‌برند.

علیلو گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری زن در تعریف غالباً شرقی، همچون عنصری در حاشیه و بی‌نقش در تاریخ‌ساز و در تعریف غالباً غربی، به مثابه‌ موجودی که جنسیت او بر انسانیتش می‌چربد و ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایه‌داری جدید است، معرفی می‌شد ولی شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم، «زن نه شرقی و نه غربی» است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: متاسفانه در جامعه امروز هویت اجتماعی زن مسلمان بر هویت فردی او پیشی گرفته است یعنی به جامعه نگاه می‌کند که چه هویتی به او می دهد در حالی که در تعریف الگوی سوم هویت از شما بانوان به جامعه مصادره می‌شود.

وی گفت: در الگوی سوم اول شرافت زن مطرح است بعد مناصب و هویت اجتماعی او. باید به این نکته توجه کرد اگر از یک زن خانه‌دار شرف و آبرو گرفته شود کلا باخته ایم. در الگوی سوم بحث غنای زن و مرجعیت او مطرح است، چرا که هر انسانی در هر جایگاهی که باشد از زیردست یک زن رشد کرده است.

علیلو ادامه داد: در الگوی سوم اول باید در تذهیب خویش بکوشیم و در کنار آن در حفظ خانه‌های سالم و آباد تلاش کنیم، خیلی از خانه‌ها ظاهر خوبی دارند ولی آباد نیست، خانه آباد با عنوان خانه سالم یاد می شود. اگرخانه آباد است می توانیم از تعادل و آرامش یک خانواده صحبت کنیم. غیر ممکن است خانه آباد نباشد ولی اعضای خانواده متعادل باشند.

استاد حوزه و دانشگاه متغیرهای مستقل الگوی سوم زن را کنشگری، حاشیه گریزی، بدیع بودن در عین اصالت و نبوغ زنانه ذکر کرد و متذکر شد: در الگوی سوم زن کنشگر است و برای به دست آوردن محبوبیت از جاذبه جنسی کمک نمی‌گیرد و هرگز در نقش یک قربانی ظاهر نمی شود و برای دیده شدن رفتار مردانه ندارد.

وی تصریح کرد: فراموش نکنیم نباید زنانگی یک زن فدای مناصب اجتماعی او شود، زن باید تکبر زنانه داشته باشد چرا که او فقر شخصیتی ندارد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=63067

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.