4

طرز فکر صفر یا صدی‌ را متوقف کنید

  • کد خبر : 63271
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
طرز فکر صفر یا صدی‌ را متوقف کنید
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: متاسفانه در بسیاری از موارد برخورد ما با امور به صورت صفر یا صد است.
به گزارش تبریزمن، جبارعلی ذاکری؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی امروز در کمیسیون کشاروزی، آب و محیط زیست اتاق تبریز اظهار کرد: متاسفانه در بسیاری از موارد برخورد ما با امور به صورت صفر یا صد است و ما نمی‌توانیم به یکباره به کشاورزانی که سال‌ها مشغول کشت محصول خاصی هستند و از این طریق درآمد کسب می‌کنند، تکلیف کنیم که فعالیت خود را متوقف کنند.
وی ادامه داد: ما باید بر اساس اولویت‌بندی محصولات و طبقه‌بندی کشاورزان، اقدام به مدیریت حوزه کشاورزی کنیم.ذاکری مشکل اصلی را در حوزه کشاورزی نه مزارع و باغات موجود، بلکه گسترش آنها دانست و تاکید کرد: اهتمام ما باید بر جلوگیری از روند افزایش سطح زیر کشت در استان باشد.
وی همچنین بر لزوم فرهنگ‌سازی در رابطه با کشت محصولات دیمی و کم‌آب‌بر تاکید کرد.ذاکری همچنین بر لزوم فعالیت تیمی بین دستگاه‌های مختلف در حوزه مدیریت منابع آبی تاکید کرد و افزود: باید تمام سازمان‌های مرتبط همزمان در جلسات حضور داشته باشند تا بتوانیم با نقد عملکرد و طرح مشکلات، راهکاری برای مدیریت منابع آبی به دست بیاوریم.
وی افزود: ما از یک‌سو باید ببینیم تغییرالگوی کشت تا چقدر توانسته در مدیریت منابع آبی موثر باشد و از سوی دیگر باید راهکارهای معیشت جایگزین برای کشاورزان در نظر بگیریم.در پایان قرار شد مباحث مربوط به الگوی کشت استان در نشست های بعدی با حضور مسئولان سازمان آب منطقه ای ادامه یابد تا با نقد و بررسی های کارشناسانه به ارایه برنامه و رهنمودهای عملی برای سال آینده زراعی منتهی شود.
لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=63271

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.