3

تحصیل ۲ هزار دانشجوی خارجی از ۹ کشور دنیا در دانشگاه تبریز

  • کد خبر : 63279
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
تحصیل ۲ هزار دانشجوی خارجی از ۹ کشور دنیا در دانشگاه تبریز
رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به میزبانی دانشگاه تبریز از حدود 2 هزار دانشجوی بین‌المللی از 9 کشور دنیا، گفت: جذب دانشجویان بین‌المللی یکی از راه‌های تقویت دیپلماسی علمی است اما در کنار آن، انجام طرح‌های پژوهشی مشترک و برگزاری برنامه‌های آموزشی مشترک با کشورهای اروپایی و توجه جدی به برنامه تبادل استاد و دانشجو نیز باید جزو اولویت‌های ما باشد.
به گزارش تبریزمن، صفر نصراله‌زاده رئیس دانشگاه تبریز امروز در دیدار با رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران در اروپا ضمن اشاره به افتخارات علمی این دانشگاه در سطح ملی و بین‌المللی و جایگاه دانشگاه تبریز در بین دانشگاه‌های ایران، اظهار کرد: بحث عملیاتی‌کردن تفاهم‌نامه‌ها و برقراری روابط علمی مستحکم جهت تقویت دیپلماسی علمی امری بسیار ضروری است.
رئیس دانشگاه تبریز، همکاری علمی با اروپا را یک مساله‌ی جدی درراستای برنامه راهبردی دانشگاه عنوان کرد و افزود: باتوجه به وضعیت بسیار خوب دانشگاه تبریز در بحث رتبه‌بندی‌های بین‌المللی، خواستار ایجاد رابطه‌ی علمی بیشتر با کشورهای اروپایی هستیم.
دانشگاه تبریز میزبان حدود ۲ هزار دانشجوی بین‌المللی از ۹ کشور دنیانصراله‌زاده با اشاره به میزبانی دانشگاه تبریز از حدود ۲ هزار دانشجوی بین‌المللی از ۹ کشور دنیا، خاطرنشان کرد: جذب دانشجویان بین‌المللی یکی از راه‌های تقویت دیپلماسی علمی است اما در کنار آن، انجام طرح‌های پژوهشی مشترک و برگزاری برنامه‌های آموزشی مشترک با کشورهای اروپایی و توجه جدی به برنامه تبادل استاد و دانشجو نیز باید جزو اولویت‌های ما باشد.
وی با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی کلان و اجرایی این برنامه‌ها با جزئیات، یادآور شد: دانشگاه تبریز دارای یک برنامه‌ی راهبردی در بحث بین‌المللی‌سازی است و در بسیاری از نظام‌های رتبه‌بندی دارای وضعیت بسیار مناسب درمقایسه با دانشگاه‌های اروپایی است. احصاء، تنظیم و تدوین استانداردهای بین‌المللی شدن ضرورتی بسیار مهم است که این امر برعهده‌ی مدیریت همکاری‌های علمی و بین‌المللی و کارگروه بین‌المللی‌سازی دانشگاه گذاشته شده است که این استانداردها باید تمامی جزئیات و برنامه‌های کلان دانشگاه را در بر بگیرد.
لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=63279

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.