3
فرماندار شهرستان شبستر خبر داد؛

مشارکت ۵۳ درصدی مردم شبستر در انتخابات ۱۱ اسفند

  • کد خبر : 63289
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
مشارکت ۵۳ درصدی مردم شبستر در انتخابات ۱۱ اسفند
فرماندار شبستر از مشارکت ۵۳ درصدی مردم شبستر در انتخابات ۱۱ اسفند خبر داد و گفت: یک بار دیگر حضور پرشور مردم منطقه در انتخابات ۱۱ اسفند همه محاسبات دشمنان را برهم ریخت.

به گزارش تبریزمن، محمد مطهری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: یک بار دیگر حضور پرشور مردم منطقه در انتخابات ۱۱ اسفند همه محاسبات دشمنان را برهم ریخت و این حماسه مردمی یکبار دیگر در صدر اخبار شبکه‌های خبری ایران و جهان قرار گرفت و بسیاری از این شبکه‌های خارجی برخلاف میل باطنی خود مجبور به اعتراف به مشارکت گسترده هموطنان در صحنه تعیین سرنوشت خود و مهمترین نهاد مردمی ایران شدند.

مطهری خاطرنشان کرد: میلیون‌ها مخاطب شبکه‌های دوست و دشمن در سراسر جهان در جریان حضور حماسی ملت و مشارکت آنها در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری قرار گرفتند و این در حالی است که رسانه‌های غربی در محاسبات خود از حضور مردم در انتخابات، مانند همیشه اشتباه کرده و درست، برخلاف این حضور حماسی را پیش‌بینی کرده بودند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شبستر تاکید کرد: اینها حاکی از حضور پرشور و باصلابت مردم ایران در انتخابات مجلس دوازدهم بود، حضور مردم در این انتخابات به حدی پرشور بود که بارها ساعت انتخابات به دلیل ازدحام حوزه‌های انتخابیه تمدید شد.

در حوزه انتخابیه شبستر بنا به گفته فرماندار این شهرستان میزان مشارکت در این حوزه بیش از ۵۳ درصد گزارش و در برخی موارد رکوردهای قبلی حضور مردم در انتخابات شکسته شده است‌.

رئیس ستاد انتخابات حوزه شبستر با قدردانی از حضور مردم در انتخابات اظهار کرد: مردم این شهرستان از نخستین دقایق رأی‌گیری پای صندوق‌ها حضور یافتند.

وی گفت: تمام ما شاهد بودیم که مردم فهیم و با درایت این منطقه حضوری گسترده، بانشاط و غیرقابل تصور در پای صندوق‌های رأی داشتند.

فرماندار شبستر افزود: به دلیل ازدحام جمعیت مجبور شدیم ساعت انتخابات را تمدید کنیم لذا حضور مردم شهرستان شبستر در انتخابات پرشور و انقلابی بود و برگ زرینی دیگر در تاریخ نظام اسلامی ثبت شد. روند انتخابات در منطقه بسیار پرشور و انقلابی بود و از مردم شهیدپرور شهرستان به خاطر لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب تقدیر می‌کنیم.

وی افزود: از ماه‌ها پیش تمهیدات لازم برای اجرای انتخابات سالم، قانونمند و با نشاط در این شهرستان فراهم شده بود و رأی گیری در شعب اخذ رأی در کمال نظم و آرامش انجام یافت.

مطهری رئیس شورای اداری شهرستان شبستر از حضور نزدیک به ۲۶۰۰ نفر در قالب عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی و انتظامی برای برگزاری انتخابات خبر داد و تاکید کرد: براساس قانون تضمین کننده حقوق مردم که همان صیانت از آرای آنها را بر عهده داریم.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۱ هزار ۷۸۳ نفر در این شهرستان واجد شرایط رأی دادن بودند افزود: در این دوره آرا مأخوذه ۵۳۸۸۲ رأی بود که با کسر آرا باطله ۵۰۷۳۵ آرا صحیح شمارش گردید.

مطهری یادآور شد: امسال حدود ۵۱۷۱ نفر به عنوان رأی اولی برای نخستین بار در تعیین سرنوشت خویش سهیم شدند.

در حوزه انتخابیه شبستر در مجموع ۱۲۶ شعبه اخذ رأی ثابت و سیار برای جمع آوری آرای مردم این حوزه‌ها در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شد که در هر شعبه یک صندوق ویژه آرای مجلس خبرگان رهبری و یک صندوق ویژه آرای مجلس شورای اسلامی بود.

لازم به ذکر است شهرستان شبستر با گستره ۲۷۵۰ کیلومترمربع و حدود ۱۳۹۲۳۸ نفری جمعیت دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی بوده که در این دوره ۲۳ داوطلب به رقابت پرداخته که در دور اول انتخابات آقای محمود طاهری با ۷۸۲۶ رأی و آقای حسین غیاثی با ۶۹۹۱ رأی حائز اکثریت آرا شده و در مرحله دوم انتخابات به رقابت خواهند پرداخت.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=63289

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.