2
با تقدیر از برگزیدگان؛

اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در تبریز برگزار شد

  • کد خبر : 63484
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در تبریز برگزار شد
با تقدیر از ۶ برگزیده ملی و ۱۵۱ برگزیده استانی، آئین اختتامیه استانی دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در تبریز برگزار شد.

به گزارش تبریزمن، اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی صبح دوشنبه در این آئین با اشاره به اینکه برگزاری هرساله جشنواره کتابخوانی رضوی توسط کتابخانه های عمومی با هدف آشنایی نسل جوان با شخصیت برجسته امام رضا (ع) و همچنین انس و محبت مردم به حضرت و آشنایی با سبک و سیره ائمه معصومین (ع) از طریق ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی انجام می‌پذیرد گفت: در دوزادهمین دوره این جشنواره که امسال برگزار شد ۶۴ هزار نفر از مردم فرهنگ دوست استان در بخش‌های مختلف این جشنواره شرکت کرده بودند که نسبت به سال گذشته تعداد شرکت کننده ۱۵ درصد افزایش داشته است.

بابایی برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در انواع قالب‌های هنری، قصه گویی، معرفی کتاب، داستان، شعر و همچنین هنرهای دیجیتال به شیوه‌های فردی، خانوادگی و گروهی در رده‌های سنی مختلف را از جذابیت‌های این دوازدهمین دوره جشنواره عنوان نمود که سبب شده تا همه مردم بتوانند از برکات معنوی و معارف رضوی این جشنواره بهره‌مند شوند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه گزارشی از عملکرد ۱۸ ماه اداره کل کتابخانه های عمومی استان از افزایش ۴ باب کتابخانه عمومی و وجود ۱۱۷ باب کتابخانه عمومی نهادی در استان آذربایجان شرقی، افزایش تعداد کتابخانه‌های سیار به ۵ باب، رشد ۱۱۳ درصدی تعداد عضو فعال، رشد ۱۷۶ درصدی تعداد امانت و افزایش منابع کتابخانه ای با رشد ۷.۵ درصد در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.

حرکت جهادی و تلاش شبانه روزی را در کتابخانه های استان شاهد هستیم

عزیز جوانپور مشاور و مدیرکل حوزه استانداری آذربایجان شرقی نیز در این آئین با اشاره به گزارش عملکرد ارائه شده در کتابخانه های عمومی استان، آن را مصداق بارز حرکت جهادی و تلاش شبانه روزی مسئولین و کتابداران در راستای گسترش آگاهی از طریق فرهنگ کتابخوانی دانست.

جوانپور با تاکید براینکه برکت وجود حرم مطهر حضرت امام رضا علیه‌السلام در سرزمین ما و حضور معنوی ایشان در سرتاسر کشور و در دل آحاد مردم ما نمایان و آشکار است گفت: ترویج سیره و سبک زندگی معصومین (ع) مخصوصاً به صورت امر غیرمستقیم از طریق کتابخوانی می‌توانند نقش مؤثری در کاهش مشکلات و آسیب‌های حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و تقویت هویت ایرانی اسلامی ایفا نماید.

گفتنی است در دوازدهمین دوره از جشنواره کتابخوانی رضوی، بیش از ۶۴ هزار نفر از استان آذربایجان شرقی شرکت کرده بودند که طی آئین اختتامیه‌، ۶ برگزیده در سطح ملّی و ۱۵۱ منتخب استانی از بخش‌های پویش کتابخوانی، چهارگزینه‌ای، هنرهای تجسمی، هنرهای دیجیتال، دست‌سازه، داستانک، خانوادگی و مکتوب ویژه‌ی زندانیان تجلیل شدند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=63484

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.