4

نیروگاه ۲۰ کیلووات شهرک شهید سلیمانی تبریز به بهره‌برداری رسید

  • کد خبر : 63477
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
نیروگاه ۲۰ کیلووات شهرک شهید سلیمانی تبریز به بهره‌برداری رسید
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: با هدف استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در مراکز صنعتی، نیروگاه ۲۰ کیلووات خورشیدی در شهرک صنعتی شهید سلیمانی تبریز به بهره برداری رسید.

به گزارش تبریزمن، سهراب فیض زاده، در مراسم بهره برداری از نیروگاه شهرک شهید سلیمانی تبریز افزود: بر اساس سیاست‌های دولت مبنی بر کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و جایگزینی آن با انرژی‌های تجدید پذیر و بهره مندی جامعه از مزایای تأمین انرژی و زیست محیطی، این نیروگاه در یک واحد تولیدی مستقر در این شهرک صنعتی راه اندازی شد.

وی اظهار کرد: این نیروگاه در سطح ۵۰۰ مترمربع نصب شده و متشکل از ۳۵ پنل خورشیدی است که با اعتبار بیش از ۴.۵ میلیارد ریال راه اندازی شده و سالانه ۳۰ هزار کیلووات ساعت برق تولید می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی با اشاره به تقاضای بالای بخش صنعت استان به انرژی برق، گفت: در این استان ۵۷ شهرک صنعتی مصوب وجود دارد که ۵۰ مورد آن در حال بهره برداری است و تلاش می‌شود زیرساخت‌های لازم برای سرمایه گذاران در بخش صنعت فراهم شود.

فیض زاده، ادامه داد: در شهرک‌های صنعتی استان حدود سه هزار ۵۰۰ واحد صنعتی در حال فعالیت و حدود یک هزار و ۵۰۰ واحد در حال بهره برداری است و تقاضا برای انرژی برق روز به روز بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۶ درصد مصرف برق کشور در حوزه صنعت است، یادآور شد: کمبود برخی منابع به ویژه انرژی برق در بخش صنعت از موانع توسعه صنعتی استان بوده و ناترازی موجود بین تولید و تقاضا موجب بروز مشکل در این بخش می‌شود و اصلی ترین راهکار حل این مشکل، استفاده از نیروهای تجدیدپذیر است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: بر این اساس با همکاری شرکت توزیع برق استان هفت خاستگاه برای تأمین انرژی برق واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی شناسایی شده که چهار مورد آن مورد تأیید قرار گرفته است.

فیض زاده، افزود: ۲ مورد از آنها بارگذاری شده و امید است در روزهای آینده نیز بقیه خاستگاه‌های مورد تأیید بارگذاری و نسبت به واگذاری زمین برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی اقدام شود.

وی اظهار کرد: واحدهای صنعتی دارای فضای باز در محوطه خود هستند می‌توانند برای ایجاد نیروگاه خورشیدی اقدام کنند و این شرکت در این زمینه از آنان حمایت می‌کند تا بتوان قسمتی از کم ترازی برق را از این طریق تأمین کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=63477

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.