3

۹۵۰ کشته و ۲۰ هزار مصدوم در تصادفات آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 63552
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹
۹۵۰ کشته و ۲۰ هزار مصدوم در تصادفات آذربایجان‌شرقی
فرمانده انتظامي استان آذربایجان شرقی آمار جان باختگان حوادث رانندگي را نگران کننده عنوان کرد و گفت: متاسفانه در سالجاري تعداد 950 نفر از شهروندان در تصادفات درون شهري و برون شهري جان خود را از دست داده اند و 20 هزار نفر مصدوم شدند.
به گزارش تبریزمن، علی محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از برقراری ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تماس شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در سالجاری خبر داد و اظهار کرد: که در این حوزه با افزایش ۸ درصدی مواجه هستیم که خوشبختانه تماس های عملیاتی استان نیز ۷ درصد افزایش داشته است.
وی آمار جان باختگان حوادث رانندگی را نگران کننده عنوان کرد و گفت: متاسفانه در سالجاری تعداد ۹۵۰ نفر از شهروندان در تصادفات درون شهری و برون شهری جان خود را از دست داده و ۲۰ هزار نفر مصدوم شدند که نیاز هست رسانه ها در این حوزه بخصوص فرهنگ سازی ترافیک و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و روشنگری و آگاهسازی شهروندان کمک حال پلیس باشند.
محمدی با بیان اینکه یکی از اولویت های پلیس در تعطیلات نوروزی کاهش تصادفات جاده ای است، عنوان کرد:با توجه به اینکه استان آذربایجان شرقی مسافرپذیر بوده گردشگران زیادی از استان ما بازدید خواهند کرد با بکارگیری ۶۰۰ تیم گشت پلیسی در خدمت مسافران و گردشگران در حوزه پلیس راه و راهور خواهیم بود.
ارشدترین مقام انتظامی استان در ادامه افزود: در سالجاری تعداد ۵۴۷ نفر از اراذل و اوباش در سطح استان دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده و همچنین تعداد یک هزار و ۹۲۲ پروانه کسب ابطال و بیش از ۲۴۲ هزار جلد گذرنامه صدور و تحویل شهروندان شده است.
محمدی به جرایم فضای مجازی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه حوزه جرایم فضای مجازی نیز افزایش داشته اما خوشبختانه همکاران بنده در پلیس فتا ۸۳ درصد جرایم را کشف کرده و تعداد یک هزار و ۶۶۶ مجرم را دستگیر و تحویل دستگاه قضائی داده اند.
وی به شهروندان و کاربران حوزه فضای مجازی توصیه کرد:از بازکردن لینک های آلوده خودداری کنند و همچنین از قرار دادن کارت های بانک های خود به دیگران و افراد ناشناس پرهیز کنند.
لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=63552

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.