9

برقراری نخستین اعزام زائران به سوریه از مشهد/ ایرلاین‌ها هنوز از تهران نمی‌پرند

  • کد خبر : 46159
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲
پس از وقفه 4 ماهه، مشهد نخستین ایستگاه پروازی به سوریه شد و هفته آینده زائران از مشهد مقدس به زیارت حرم حضرت زینب و حضرت رقیه سلام‌الله علیهما مشرف می‌شوند. اما به دلیل مشکل تأمین پرواز، همچنان اعزامی از تهران انجام نمی‌شود.

به گزارش تبریزمن، به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، پس از بروز مشکل در فرودگاه دمشق، پروازهای ایرانی متوقف و پروازهای سوری به جای دمشق، در فرودگاه حلب نشستند. پس از مدتی هم که فرودگاه دمشق آماده پروازها شد، به جز شرکت هواپیمایی ماهان که قبل از برقراری سفرهای زیارتی به سوریه هم به دمشق پرواز داشت، هیچ ایرلاین ایرانی به این کشور پروازی نداشت.

ضریح قدیم و جدید حرم حضرت زینب (س)

این امر در حالی بود که بر اساس توافق صورت گرفته با مسؤولان سوری، برخی از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی که قبلا امکان اعزام به سوریه نداشتند، از سال گذشته مجوز نشستن در فرودگاه دمشق را پیدا کردند.

با این وجود، اکنون که بیش از چهار ماه از توقف سفرهای زیارتی به سوریه می‌گذرد، شرکت‌های هواپیمایی حاضر به اعزام زائران به سوریه نیستند.

به گفته حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت با وجود مذاکرات بسیاری که با شرکت‌های هواپیمایی مختلف داشتیم، بسیاری از ایرلاین‌ها حاضر به پرواز به دمشق و اعزام زائران به سوریه نشدند. به همین دلیل هم سفرهای زیارتی به سوریه با مشکلاتی همراه است.

وی با اشاره به اینکه یکی از شرکت‌های هواپیمایی از مشهد مقدس آماده اعزام زائران به سوریه شده است، می‌گوید: هفته آینده نخستین اعزام زائران به سوریه از مشهد آغاز می‌شود که امیدواریم به زودی بتوانیم این سفرها را از تهران و سایر استان‌ها نیز از سر بگیریم.

روز گذشته رئیس سازمان حج و زیارت در رأس هیأتی به دمشق سفر کرد تا روند برقراری سفرهای زیارتی به سوریه را بررسی کند.

سفرهای زیارتی به سوریه فقط به صورت هوایی انجام می‌شود و سال گذشته در تفاهم‌نامه بین ایران و سوریه، قرار شد سالانه ۱۰۰ هزار ایرانی به زیارت حرم حضرت زینب و حضرت رقیه سلام الله علیهما مشرف شوند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=46159

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.