3

حضور پرشور مردم تبریز در مهمانی غدیر/ هیچ محله‌ای از جشن جا نماند

  • کد خبر : 58094
  • ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
حضور پرشور مردم تبریز در مهمانی غدیر/ هیچ محله‌ای از جشن جا نماند
همزمان با عید سعید غدیرخم، جای جای آذربایجان شرقی به ویژه شهر تبریز در حرکتی ابتکاری و با همراهی مردم، به محلی برای برگزاری جشن‌های باشکوه و احسان غدیریه تبدیل شده بود.

تبریزمن:آئین‌های ویژه جشن عید سعید غدیر خم و دهه امامت و ولایت از روز عید سعید قربان همزمان با سراسر کشور در آذربایجان شرقی هم آغاز شد که امروز و دیروز در روز و شب عید سعید غدیر خم، این جشن‌ها به اوج خود رسیده بود؛ مردم شهر تبریز برنامه‌های مختلفی را برای این عید بزرگ در نظر گرفته بودند.

از پیاده روی ۴ کیلومتری شب عید غدیر گرفته، تا چراغانی محلات، نورافشانی و موکب‌هایی که در این دو روز سنگ تمام گذاشتند.

در این دو روز در جای‌جای شهر تبریز نوای یاعلی و جشن و سرور برپا شده بود و تمامی محلات خود را برای برگزاری جشن باشکوه‌تر آماده کرده بودند.

در این میان هیئات بیش از پیش پای کار بودند، و از شب عید سعید غدیر خم، با برپایی موکب‌ها و مراسمات مختلف، به استقبال از این عید باشکوه رفتند و با پذیرایی خود کام میهمانان مولا علی (ع) را شیرین کردند.

علاوه‌بر برپایی موکب‌ها، برنامه‌های مختلفی چون طرح اطعام علوی و پخت غذا برای محلات محروم شهر، تهیه جهیزیه و مسابقات و پویش‌های متنوعی نیز برگزار شد.

البته در کنار این جشن‌ها، مردم شهر تبریز و دیگر شهرهای آذربایجان شرقی، حضوری بسیار باشکوه در شبکه‌های مجازی داشتند و علاوه بر انتشار صدها هزار پست مربوط به عید سعید غدیر خم، پیام‌های تبریک بسیاری نیز به همدیگر با مضمون نام مبارک حضرت علی (ع) و تبریک عید سعید غدیر خم ارسال کردند.

فیلم‌هایی از مداحی‌هایی در خصوص امام علی (ع) و همچنین تصاویری از عید غدیر خم و خطبه غدیریه از جمله دیگر مواردی بود که بارها و بارها درشبکه‌های اجتماعی دست به دست شد.

یکی از شهروندان تبریزی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال جشن‌های عید سعید غدیر خم، خوشبختانه بسیار باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد، گفت: این امر نشان دهنده پاسداشت عیدالله الاکبر بوده که بسیار ستودنی است و امیدواریم سال‌های آینده باشکوه‌تر از امسال نیز برگزار شود.

علی رئوفی افزود: در سال‌های گذشته نیز این جشن‌ها برگزار می‌شد اما محدود به یک روز و در بسیاری موارد، محدود به داخل یا محوطه مساجد بود ولی امسال به لطف الهی و تلاش مسئولان، بسیار گسترده برگزار شده است.

دیگر شهروند تبریزی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: برپایی این جشن‌ها به همراه برگزاری آیین‌هایی در شناخت بیشتر عظمت روز غدیر بسیار مهم است و می‌توان از ظرفیت این جشن‌ها برای شناخت بیش از پیش شخصیت والای امام علی (ع) بهره برد.

فاطمه سیدی اضافه کرد: باید تلاش کنیم که این جشن‌ها هرسال پررونق‌تر از گذشته برگزار شود تا زمینه برای ترویج فرهنگ متعالی علوی را هموار کرد.

حضور پرشور مردم تبریز در مهمانی غدیر/ هیچ محله‌ای از جشن جا نماند

تاکنون چنین عید غدیر باشکوهی در آذربایجان‌شرقی برگزار نشده بود

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی به مناسبت عید غدیر خم در سطح استان برگزار شد، اظهار کرد: در میادین، فضای باز و مساجد برنامه‌های بسیاری داشتیم و بیش از هزار موکب در تبریز فعال بوده و به عاشقان امام علی (ع) خدمت رسانی کردند و هرکسی به نحوی ابراز ارادت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی ادامه داد: علاوه‌بر آن مواکب و ایستگاه‌های صلواتی بسته‌های معیشتی آماده کرده و میان نیازمندان توزیع کردند و نهادهای دولتی بیشتر نقش تسهیل‌گری داشتند و همه‌ی برنامه‌ها مردمی بودند.

وی افزود: در تمام نقاط شهر و استان شاهد برنامه‌های گسترده‌ای در خصوص عید غدیر خم بودیم و آذین بندی و کاروان خودرویی راه افتاده و در کل نقاط شهر حضور داشتند و مجموعه‌های دولتی نیز تلاش کردند تا نقش مهمی ایفا کنند و برخی فروشگاه‌ها به مناسبت این عید بزرگ، تخفیف ویژه داده بودند و پویش‌های مختلفی راه افتاده بود و اطعام علوی به شکل مناسبی در سطح استان انعکاس یافت.

وی خاطرنشان کرد: پیاده روی در دو مسیر باغ فجر به طرف مصلا و میدان بهشتی به سمت مصلای اعظم امام خمینی (ره) انجام شد و مواکب در مسیر پذیرایی کرده و جمعیت قابل توجهی ابراز ارادت کردند و غرفه‌هایی ویژه کودکان راه افتاده بود و خود نوجوانان که نسل چهارم انقلاب نیز به امیرالمومنین (ع) ابراز ارادت کردند.

حسینی یادآور شد: تعدادی خودروها رایگان مسافرکشی می‌کردند و سالن‌های آرایشی به مناسبت غدیر برای عروسان تخفیف ویژه دادند که باید قدردانی کرد و همه به نحوی در حد توان خدمت رسانی کردند و تاکنون چنین غدیر باشکوهی در استان برگزار نشده بود.

حضور پرشور مردم تبریز در مهمانی غدیر/ هیچ محله‌ای از جشن جا نماند

نزدیک ۱۰۰۰ موکب و ایستگاه صلواتی در سطح شهر تبریز به مناسبت عید غدیر برپا شد

رئیس شورای هیئات مذهبی تبریز نیز در گفت‌وگو با مهر در خصوص برنامه‌های هیئات و دسته جات تبریز در دهه ولایت و امامت و شب و روز عید غدیر خم گفت: ایستگاه‌های صلواتی، مواکب پخش غذای گرم، جشن‌های خیابانی، جشن‌های عید غدیر خم در مساجد، حسینیه‌ها و منازل مسکونی، پیاده روی غدیر خم، اجتماع غدیری، پخش بسته‌های معیشتی، تهیه و ارسال جهیزیه برای نوعروسان، طبخ و پخش غذای گرم غدیر خم و ایستگاه‌های فرهنگی و نقاشی برای کودکان از برنامه‌های برگزار شده به مناسبت عید غدیر خم در سطح شهر تبریز بود.

ابراهیم عظیمی با تأکید بر اینکه نزدیک ۱۰۰۰ موکب و ایستگاه صلواتی در سطح شهر تبریز داشتیم، خاطرنشان کرد: غدیر امسال باسال‌های گذشته تفاوت بسیاری داشت و عموم مردم پای کار بودند اما حضور هیئات حسینی بسیار برجسته بود و ایستگاه‌های صلواتی در تمامی خیابان‌ها و حتی محلات گویای همین امر است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=58094

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.