6
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:

مشکلی با جمهوری آذربایجان در زمینه مسائل مرزی نداریم

  • کد خبر : 58935
  • ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
مشکلی با جمهوری آذربایجان در زمینه مسائل مرزی نداریم
رئیس ستادکل نیروهای مسلح با تأکید بر اصل حُسن همجواری و توسعه روابط با کشورهای همسایه گفت: رابطه ما با کشور آذربایجان در حال توسعه است و هیچ‌گونه مشکلی در مسائل مرزی نداریم.

به گزارش تبریزمن، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در جریان بازدید از مناطق مرزی شمال‌غرب کشور در جلفا اظهار داشت: روابط اقتصادی ۲ کشور نیز روز به روز در حال توسعه و تعمیق و این بازدید صرفاً یک بازدید دوره‌ای است که از مرزهای کشور به‌طور سالانه صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون واحدهایی از مرزبانی فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی و همچنین واحدهایی از ارتش جمهوری اسلامی جهت برقراری امنیت مرزی و حراست از حدود و ثغور میهن عزیزمان در این مناطق مستقر هستند و مأموریت‌های خود را مطابق با قوانین و دستورالعمل‌های ابلاغی انجام می‌دهند.

وی وضعیت امنیتی مناطق مرزی شمال‌غرب کشور را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در این بازدید سطح آمادگی همرزمان ما در مرزبانی فرماندهی انتظامی و نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی را مورد ارزیابی قرار دادیم و همرزمان ما با روحیه بسیار عالی و با توان مناسب و با مهارت کامل مشغول حراست و محافظت از خطوط و نواحی مرز کشور هستند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: دوستان ما در ارتش و نیروی زمینی هم که در منطقه حضور دارند، به طور طبیعی برای حراست از مرزهای کشور در این منطقه مستقر و در حال انجام مأموریت هستند.

سرلشکر باقری با بیان اینکه در سرکشی از این مناطق شاهد حضور مقتدرانه همرزمان عزیزم اعم از سربازان و همرزمان پایور بودم، افزود: این عزیزان از روحیه قوی و شاداب برخوردار بوده و با اقتدار امور محوله را انجام می‌دهند و به‌طور کلی همه امور مربوط به نیروهای مسلح در این استان و مناطق مرزی آن به نحو احسن در حال انجام است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر واکنش جمهوری اسلامی نسبت به تخطی و تعرض احتمالی دشمنان به این مرز و بوم، اعلام کرد: مسلماً پاسخ ما مانند دوران دفاع مقدس محکم و مقتدرانه خواهد بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: قطعاً در هر مرزی و در هر جایی اگر نسبت به مرزهای کشور و یا منافع جمهوری اسلامی تعرضی صورت بگیرد، نیروهای مسلح در گام نخست پاسخ مقتدرانه و پشیمان‌کننده‌ای را به دشمن خواهند داد و متعاقباً در گام بعدی همه ملت ایران به‌طور یکپارچه در برابر دشمن با تمام قوا ایستادگی و متجاوز را نابود خواهند کرد که البته این را همه دنیا می‌داند و دلیل امنیت کشورمان عمدتاً همین موضوع است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=58935

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.