7

آمار ازدواج در آذربایجان‌شرقی بالاتر از متوسط کشوری

  • کد خبر : 59665
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳
آمار ازدواج در آذربایجان‌شرقی بالاتر از متوسط کشوری
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی، گفت: آمار ازدواج در استان بالاتر از متوسط کشوری است.

به گزارش تبریزمن، تراب محمدی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان، ولادت، فوت، ازدواج و طلاق را وقایع حیاتی عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی ثبت‌ احوال، ثبت این وقایع در کشور است که در چنین جلساتی با مقایسه آماری این وقایع توسط کارشناسان امر می‌توان برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری صحیحی برای تعالی آینده کشور اتخاذ کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار گفت: موضوع جمعیت و فرزندآوری یکی از موضوعات مورد تأکید مقام معظم رهبری است؛ از این‌رو باید با تهیه گزارش‌های منسجم آماری با نگاه آسیب‌شناسانه به موضوع توجه و راهکار عملی توسط کارشناسان ارائه شود.

وی، طلاق را یکی از آسیب‌های اجتماعی جامعه ایرانی دانست و بیان کرد: یکی از علل اصلی افزایش طلاق در جامعه شیوع فرهنگ سخیف غربی در میان جوانان است. آثار مخرب طلاق تنها بر یکی از طرفین تأثیر نمی‌گذارد؛ بلکه هر ۲ طرف، فرزندان و خانواده‌های آنها را نیز تحت شعاع قرار می‌دهد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مسأله ازدواج جوانان یکی دیگر از مسائل مهم جامعه است، ادامه داد: باتوجه‌ به آمار ثبت‌ احوال کشور، خوشبختانه آمار ازدواج در استان آذربایجان‌شرقی بالاتر از متوسط کشوری است؛ اما همچنان باید به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی افزود: توجه به معنویات و دوری از تشریفات و تجمل‌گرایی یکی از راهکارهای اساسی برای ترویج سنت حسنه ازدواج است. مسیر اصلاح جامعه و نیل به جامعه ایرانی‌اسلامی، تبیین آسیب‌های کاهش ازدواج و افزایش طلاق در جامعه است و مسؤولیت آن بر عهده همه آحاد جامعه است.

محمدی،  مهم‌ترین راهکار برای برون‌رفت از تعلق به فرهنگ غربی را بازگشت به فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی‌اسلامی دانست و ابراز کرد: در صورتی‌ که بتوانیم فرهنگ اصیل ایرانی‌- اسلامی را با روش‌های جذاب و نوین ارائه دهیم، قطعاً نیازهای روزمره عموم مردم که اغلب فرهنگی است، برطرف می‌شود و جامعه بازگشتی زیبا به فرهنگ خود خواهد داشت.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=59665

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.