4
رئیسی در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام(ره):

راهبرد دشمنان ایجاد یأس است‌/ خستگی و ناامیدی؛ ممنوع!

  • کد خبر : 59687
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
راهبرد دشمنان ایجاد یأس است‌/ خستگی و ناامیدی؛ ممنوع!
رئیس جمهور با اشاره به اینکه راهبرد دشمنان ایجاد یأس است‌، گفت: سخن روز ما این است که خستگی و ناامیدی ممنوع است، چرا که کسی که امیدوار است می‌تواند مردم را امیدوار کند.

به گزارش تبریزمن، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (سه‌شنبه ۳۱ مرداد ماه) در آستانه هفته دولت و در مراسم تجدید میثاق اعضای هیئت دولت با بنیانگذار انقلاب اسلامی طی سخنانی، گفت: این زیارت ما زیارت معمولی نیست، بلکه همراه با پیمان و میثاق با حضرت امام خمینی (ره) و آرمان‌های ایشان است.

وی افزود: حضرت امام (ره) عبد صالح خدا بود و اراده‌اش برای ایجاد تحول در جامعه و ایجاد عدالت اراده حسینی بود و از همان دودمان حسین بن علی (ع) بود که برای اصلاح در امور سیاسی آمده بود. امام خمینی (ره) آمده بود تا با اراده پولادین شرایط را متحول کند و هیچ مانعی را به رسمیت نمی‌شناخت و بر خلاف شرایط عادی توانست این تحول بزرگ را ایجاد کند.

رئیس جمهور ادامه داد: خیلی‌ها نمی‌خواستند این تحول شکل بگیرد، اما این مرد بزرگ با تأسی از امام حسین (ع) و با وجود دشمنی‌ها که همواره بوده است، به پیش رفت.

رئیس قوه مجریه با اشاره به حضور اعضای دولت در حرم امام خمینی (ره)، اظهار داشت: ما آمدیم به عنوان اعضای هیئت دولت با امام میثاق ببندیم؛ آمده‌ایم خدمت امام عرض کنیم که با فکر بلند و اندیشه ایشان میثاق می‌بندیم زیرا که هویت این دولت هویت امام است. اندیشه امام، اخلاص امام و توجه ایشان به مردم بود.

رئیسی با ذکر خاطره‌ای از امام خمینی (ره)، گفت: گره‌گشایی از کارهای بزرگ نباید مانع از آن شود که به کارهای کوچک بی‌توجه باشیم. بنده در سال ۵۸ برای کمک به مسجدسلیمان رفته بودم، کارگران آن شرکت دچار مشکل شده بودند و موضوع به امام گفته شد و بنده شاهد بودم امام همانجا در قم وزیر کار وقت را طلب کردند و این مسئله را مطرح و در همان روز آن را حل کردند. یعنی یک روز نکشید که امام مشکل یک شرکت را حل کرد و موارد این‌طوری را بنده در خصوص برخی پرونده‌ها که امام به آنها حساس بودند، شاهد بودم که این برای ما درس است.

رئیس جمهور با بیان آنکه سلوک و رفتار امام برای ما درس است، تصریح کرد: هر کس به نام امام و حکومت پشت میز مسئولیتی قرار دارد باید نگاه تحولی داشته باشد. میثاق با امام یعنی آنکه کارهای تحولی را بر اساس شاخص‌هایی که امام مشخص کردند، داشته باشیم و باید توجه به مردم، توجه به ارزش‌های الهی، توجه به عدالت و عدم تبعیض و مبارزه با فساد را مد نظر قرار دهیم. این همان نکاتی است که جانشین به حق امام یعنی مقام معظم رهبری بر آن تاکید کردند.

وی ادامه داد: قوه قضائیه، دولت و نهادهای اجرایی که کارهای اجرایی کشور را در دست دارند، باید به خواسته‌های مردم داشته باشند و حتی به نامه‌های مردم اهمیت دهند. بنده که به فراخور مسئولیتم توفیق دیدار با مقام معظم رهبری را دارم، بارها مشاهده کردم که حضرت آقا نامه‌های مردم را می‌خوانند و پیگیری می‌کنند و ایشان به نام دولت اسلامی و به نام نظام اسلامی به مردم خدمت می‌کنند.

رئیس‌جمهور متذکر شد: خداباوری، مردم باوری و دین باوری از ویژگی‌های امام بود. ایشان تحول باور بودند و این تحول شدنی است و آرزو نیست که بگوییم حالا ممکن است تحقق پیدا کند.

وی با اشاره به آخرین دیداری که رهبری انقلاب با نیروهای سپاه داشتند، اظهار داشت: مقام معظم رهبری به همه مسئولان نصیحت کردند که خستگی و ناامیدی ممنوع است و سخن روز ما هم همین است، زیرا فرد امیدوار می‌تواند مردم را امیدوار کند. کسی که خود امیدوار نیست نمی‌تواند این کار را انجام دهد. به تمام کسانی که در سراسر کشور دارای مسئولیت هستند، می گویم که امید را در دل مردم زنده کنند، هرچند راهبرد دشمن ایجاد یاس و ناامیدی در میان مردم است.

رئیسی تاکید کرد: «ما می‌توانیم» آن سخنی بود که امام نه در حرف بلکه در عمل آن را اجرا کرد. نگاه دولتمردان با عنایت به خدا و داشته‌هایی که کشور دارد این است که گره‌ها را باز کنیم و امیدوارم که خداوند متعال به حق امام حسین (ع) که این ایام متعلق به آن بزرگوار است و دل‌های پاکی که متوجه مرجع نورانی آن حضرت است و نیز به حق عبد صالح خدا که در محضر او هستیم، امید را در دل مردم روز به روز افزون کنیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=59687

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.