3
بهادری جهرمی در نشست خبری:

اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ۱۰ درصد افزایش یافته است

  • کد خبر : 59696
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲
اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ۱۰ درصد افزایش یافته است
سخنگوی دولت از افزایش ۱۰ درصدی اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی خبر داد و گفت: در کنترل نرخ رشد نقدینگی نیز از ۴۳ درصد در سال پایانی دولت قبل به ۲۷.۵ درصد رسیدیم.

به گزارش تبریزمن، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با خبرنگاران گفت: در دو سال گذشته نرخ بیکاری در حدود ۲ درصد کاهش پیدا کرده است و اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است. ۴ هزار کسب و کار راکد یا نیمه‌راکد فعال شدند و بیش از هزار معادن به عرصه فعالیت برگشتند.

وی افزود: در حوزه مالیاتی اصلاحات متعددی صورت گرفت و رشد حدود ۶۰ درصدی درآمدهای مالیاتی را داشتیم. در کنترل نرخ رشد نقدینگی نیز از ۴۳ درصد در سال پایانی دولت قبل به ۲۷.۵ درصد رسیدیم.

سخنگوی دولت در ادامه اظهار داشت: یکی از افتتاح‌های افتخارآمیز در هفته دولت، افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی است که صورت خواهد پذیرفت. تقریباً ۱۰۰ درصد ساخت این فاز با استفاده از توان نخبگان ایرانی صورت گرفته است و آخرین فاز پارس جنوبی است.

وی در خصوص آثار افتتاح فازهای پارس جنوبی تصریح کرد: در ۵ ماه نخست ۱۴۰۲ مصرف سوخت مایع که در نیروگاه‌ها صورت می‌گرفته است، ۶۰ درصد کمتر شده و با گازهایی جایگزین شده است که در سال گذشته در فازهای مختلف افتتاح و تولید شده است.

بهادری جهرمی گفت: افتتاح این فاز آثار مثبت زیست محیطی و همچنین آثار درآمدی دارد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص موضع شفاف دولت در زمینه تغییر قیمت بنزین بیان داشت: دولت بارها موضع شفاف خود را از زبان مراجع مختلف دولتی بیان کرده است. شایعه‌سازان که در دو سال گذشته با ایجاد شایعه دلهره در ذهن مردم ایجاد کردند، توضیح دهند هدف آن‌ها از این شایعه‌سازی‌ها چیست؟

مسئله اصلی دولت معیشت مردم است

وی در خصوص تغییر معاون سیاسی وزارت کشور تصریح کرد: هدف دولت این است که اجازه ندهد مسائل فرعی به مسئله اصلی تبدیل شود. مسئله اصلی دولت معیشت مردم است. معیشت دستور کار مشترک دولت و مجلس است.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص روابط ایران و عربستان و سفر مقامات عالی دو کشور گفت: سفر رؤسای دو کشور به پایتخت‌های ایران و عربستان در دستور کار قرار دارد و در حال آماده شدن است.

وی افزود: آقای رئیس‌جمهور در مراسم تحلیف‌شان در مجلس شورای اسلامی اعلام کردند که دست دوستی به سوی همه کشورها به ویژه کشورهای منطقه دراز می‌کنیم که آثار آن را می‌توانیم امروز پس از توسعه روابط با همسایگان ارزیابی کنیم و مثالش روابط با عربستان است که تحولات مثبتی نیز در این زمینه در طول دو سال گذشته رخ داده است.

دیپلماسی نتیجه‌گرای امیرعبداللهیان

سخنگوی دولت تاکید کرد: سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها در مشهد و جده بازگشایی شدند و دفتر ما در سازمان همکاری اسلامی و پروازهای هوایی بین دو کشور فعال شده است.

جهرمی ادامه داد: اراده دو کشور برای همکاری مناسب، خوب و جدی است. جای دارد از عملکرد امیرعبداللهیان تشکر ویژه کنم که یک دیپلماسی نتیجه‌گرا و فعال به نمایش گذاشتند که ان شاالله آثار گسترده‌تر آن در آینده مستمر مشاهده خواهد شد.

به‌زودی رئیس جدید مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری معرفی می‌شود

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره طرح موضوع تعطیل مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری اظهار کرد: مرکز تحقیقات استراتژیک فعال است اما در مورد ریاست آن هنوز تودیعی صورت نگرفته که به‌زودی رئیس جدید این مرکز معرفی خواهد شد.

بهادری جهرمی با اشاره به اقدامات دولت در حوزه فرهنگ گفت: در زیرساخت‌های فرهنگی و هویت ملی ظرفیت سالن‌های نمایش در مناطق محروم ۴۰ درصد افزایش یافته و سرانه صندلی سینما در کشور ۶ درصد افزایش داشته است. بیش از ۵۸۰ فیلم در ۲۰۲ شهرستان در قالب سینما سیار در مناطق محروم اکران شد و بودجه فرهنگ به بیش از ۲.۹ درصد افزایش یافت و ۱ درصد از بودجه دستگاه‌ها به فرهنگ و هنر تعلق گرفت و بسیاری از جشنواره‌ها که بیش از ده سال متوقف بودند مجدد فعال شدند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه اعضای صندوق هنرمندان ۵۴ درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: همچنین در این دولت تعداد خبرنگار تحت پوشش بیمه ۹۷ درصد افزایش یافته است.

سخنگوی دولت به اجرای قانون جهش تولید مسکن نیز اشاره کرد و گفت: در زمینه تأمین مسکن خانواده‌های فاقد مسکن نیز زمین برای ساخت یک میلیون و ۸۳۸ هزار و ۹۷۴ واحد مسکونی تأمین و عملیات اجرایی ۱۲۴ هزار و ۱۵۴ واحد در بافت‌های فرسوده شهری و عملیات اجرایی ۲۹۵ هزار ۳۱۹ واحد در مناطق روستایی آغاز شده است.

بهادری جهرمی افزود: واگذاری زمین به تعداد ۲۴ هزار متقاضی طرح جوانی جمعیت، شروع عملیات ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و تحویل تعداد ۳۵ هزار مسکونی به مدد جویان تحت پوشش سازمان بهزیستی (که رشد ۵۰ درصدی داشته)، برخی دیگر از اقدامات دولت در این حوزه است. همچنین شاخص مقاوم‌سازی منازل روستایی از ۴۹ درصد به ۵۱ درصد افزایش داشته است.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح کالابرگ الکترونیک گفت: در مرحله سوم کالابرگ الکترونیکی اگر یارانه‌بگیران سه دهک اول حداقل ۵۰ درصد یارانه‌شان را از سبد کالایی استفاده کنند، مشمول یارانه تشویقی خواهند شد. استقبال این دوره بهتر از گذشته بوده و باید اطلاع‌رسانی بهتر شود و زمان مناسب به خانواده‌ها داده شود و بعد از ارزیابی این مرحله، برای مراحل بعدی اطلاع‌رسانی انجام بگیرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=59696

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.