5
نوشین رنجبر:

“سپیدار” به حوزه فناوری های نوین وارد می شود/آموزش هوش مصنوعی و متاورس برای نخستین بار در تبریز

  • کد خبر : 62584
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
“سپیدار” به حوزه فناوری های نوین وارد می شود/آموزش هوش مصنوعی و متاورس برای نخستین بار در تبریز
آموزشگاه فنی و حرفه ای سپیدار برای نخستین بار در تبریز با ورود به عرصه فناوری های نوین، آموزش هوش مصنوعی و متاورس را در دستور کار خود قرار داد.

به گزارش تبریزمن، نوشین رنجبر، مدیر آموزشگاه سپیدار در نشست خبری با رسانه ها اظهار داشت: این آموزشگاه با بیش از ۲۰ سال سابقه یکی از مراکز برتر فنی و حرفه ای در کشور است.

وی ادامه داد: این مجموعه توانسته است طی دو دهه فعالیت خود با آموزش های مهارت محور، برای هزاران جوان اشتغال ایجاد کند.

رنجبر با اشاره به وقوع انقلاب چهارم صنعتی در جهان تصریح کرد: با توجه به نیاز مبرم به فراگیری مهارت های نوین در اشتغال و کارآفرینی، آموزشگاه سپیدار در دوره سوم فعالیت های خود آموزش هوش مصنوعی، متاورس، ان اف تی، بلاکچین و … را آغاز می کند.

وی در ادامه از برنامه های جدید این مجموعه در حوزه مسئولیت اجتماعی خبر داد و گفت: به زودی طرح آموزش رایگان زنان سرپرست خانوار و کودکان کار در این مرکز شروع می شود.

رنجبر با اشاره به لزوم توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و کودکان کار برای مهارت آموزشی و ایجاد اشتغال گفت: این مرکز آمادگی دارد در صورت معرفی بهزیستی و نهادهای حمایتی، به زنان سرپرست خانوار کلاس های آموزشی برگزار نماید.

به گفته وی، مدرک این مرکز برای دریافت تسهیلات خوداشتغالی و حتی کارفرینی معتبر است و کارآموزان می توانند برای خود کسب و کار راه بیندازند.

دکتر پیمان کیهان ور، فلوشیپ انفورماتیک بالینی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و مدیر مرکز دانش بنیان آرتان نیز در این نشست اعلام کرد: این مجموعه با هدف ارائه آموزش های نوین به ویژه هوش مصنوعی با مرکز فنی و حرفه ای سپیدار همکاری می کند.

وی با اشاره به آموزش هفت هزار و ۵۰۰ نفرساعت توسط مجموعه آرتان در حوزه فناوری های نوین یادآور شد: امروزه ضرورت آموزش حوزه هایی مانند هوش مصنوعی، متاورس، بلاکچین، ان اف تی و … به حدی است که بدون فراگیری این مهارت ها امکان اشتغال و کارآفرینی به سختی ممکن خواهد بود.

دکتر کیهان ور با تاکید بر اینکه برای ورود به دنیای کار باید مهارت های جدید بیاموزیم گفت: افرادی که در حوزه فناوری های مدرن یاد شده آموزش یافته اند در همین تبریز تا ماهانه ۴۵ هزار یورو درآمد دارند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه دانشگاه به دلیل ماهیت خود نمی تواند چنین مهارتهایی آموزش دهد ادامه داد: مراکز فنی و حرفه ای می توانند با ارائه این مهارت ها نیاز مخاطبان را برای فراگیری حوزه های جدید رفع نمایند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه در آینده ای نزدیک ترکیب شعور بشر و ابزار هوش مصنوعی انقلاب عظیمی در حوزه های مختلف ایجاد خواهد کرد گفت: هوش مصنوعی تمام حوزه های بشری از هنر و رسانه تا پزشکی و مهندسی را متحول خواهد کرد.

وحید حی العالم از موسسان آموزشگاه سپیدار نیز در این نشست خبری گفت: این مرکز دو شعبه فعال در تبریز دارد که شعبه سوم هم همزمان با آغاز دهه سوم فعالیت، به زودی راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه امروزه مولفه اصلی اشتغال، فراگیری مهارت است تصریح کرد: رویکرد آموزشگاه سپیدار فراگیری دانش و مهارت است که می تواند منجر به ایجاد اشتغال و حتی کارآفرینی شود.

حی العالم با اشاره به حضور موسسه سپیدار در نمایشگاه کتاب تبریز – سالن امیرکبیر – اظهار داشت: همزمان با آغاز دهه سوم فعالیت این مرکز، قصد داریم دوره های جدید هوش مصنوعی، متاورس و فناوری های نوین را به مخاطبان معرفی کنیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=62584

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.