3

صادرات ۱٫۷ میلیارد دلاری از آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 62657
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳
صادرات ۱٫۷ میلیارد دلاری از آذربایجان شرقی
سرپرست حوزه نظارت گمرکات آذربایجان‌شرقی از انجام تشریفات گمرکی یک میلیون و ۸۲۸ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از طریق گمرکات استان در ۷ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش تبریزمن، صادق نامدار ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال تا پایان مهرماه سالجاری بالغ بر یک میلیون و ۵۶۵ هزارتن کالا به ارزش ۸۲۴ میلیون دلار از طریق گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است که این میزان صادرات از نظر ارزش چهارده صدم درصد و از حیث وزن ۱۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: عمده اقلام صادراتی از گمرکات استان در این مدت محصولات پتروشیمی، فولادی، سوخت های معدنی، خشکبار، مصنوعات مسی، شیشه و مصنوعات شیشه‌ای، فرآورده های غلات( ویفر و بیسکویت)، مصنوعات روی و ماشین‌آلات بوده که عمده این اقلام به کشورهای ترکیه، عراق، ارمنستان، بلغارستان، آذربایجان، گرجستان، فدراسیون روسیه، افغانستان، امارات  و پاکستان صادر شده است.

 سرپرست حوزه نظارت گمرکات آذربایجان شرقی به آمار عملکرد واردات اشاره و اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۲۶۲ هزار تن کالا به ارزش ۸۷۷ میلیون دلار از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است که به لحاظ ارزش ۱۴ درصد و از نظر وزن ۲۵ درصد افزایش داشته است.

نامدار با اشاره به اینکه اغلب کالاهای وارداتی گمرکات استان مواد اولیه و واسطه ای واحدهای تولیدی بوده افزود: این اقلام وارداتی شامل ابزار و قطعات ماشین آلات، قطعات منفصله ماشین آلات راهسازی ، دانه کاکائو، چوب و اشیای چوبی، مواد و اشیای پلاستیکی، ماشین آلات و دستگاههای برقی، کامیون کشنده و شمش طلا بوده که این اقلام بیشتر از کشورهای ترکیه، امارات، چین، آلمان، کره جنوبی، ایتالیا، اتریش، فدراسیون روسیه،  برزیل و ژاپن  وارد کشور شده است.

وی همچنین میزان ترانزیت خارجی گمرکات استان در مدت یاد شده را بیش از  یک میلیون و ۱۴۱ هزار تن کالا عنوان کرد و گفت: این میزان ترانزیت خارجی نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته است.

نامدار در خصوص میزان آمار مسافری گمرکات مرزی جلفا، نوردوز و فرودگاه بین المللی تبریز  گفت: در هفت ماهه امسال ۵۴۰ هزار مسافر از  گمرکات یاد شده خدمات گمرکی و تشریفات مسافری دریافت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد افزایش داشته است.

نامدار میزان درآمد وصولی گمرکات استان در مدت مذکور را بالغ بر ۲۶ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این میزان درآمد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد افزایش داشته است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=62657

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.