4

کشف زمین خواری میلیاردی در شهرستان تبریز

  • کد خبر : 62991
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
کشف زمین خواری میلیاردی در شهرستان تبریز
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تبریز از بازگشت ۲۰۹۱۰ متر مربع از اراضی ملی تصرف شده شهرستان تبریز به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال به اموال عمومی خبر داد.

به گزارش تبریزمن، سعید پورحیدری، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تبریز صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال پایش مستمر اراضی ملی و دولتی توسط نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری و پیگیری ویژه کارشناسان حقوقی این شهرستان و با حمایت دستگاه قضا، ۲ قطعه از اراضی ملی تصرف شده واقع در بخش مرکزی و بخش باسمنج، جمعا به مساحت ۲ هزار و ۹۱۰ متر مربع به ارزش ریالی بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال به اموال عمومی و بیت‌المال بازگشت.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای تشدید مقابله با پدیده شوم زمین خواری صورت گرفته است، گفت: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان با حمایت دستگاه قضا هیچ مماشاتی با متخلفین اراضی ملی و زمین خواران ندارد و هرگونه دخل و تصرف در اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای، نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری، قلع و قمع و زیان و پرداخت خسارت ناشی از آن برای متصرفان در پی نخواهد داشت.

پورحیدری همچنین گفت: مقابله با زمین خواری و حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی از مطالبات به حق مردم بوده و باید تا حصول نتیجه پی گیری گردد و بر این اساس مامورین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تبریز با قاطعیت وجدیت با متخلفان برخورد قانونی خواهند کرد.

وی ضمن اشاره به اهمیت حیاتی پوشش گیاهان مرتعی در شهرستان تبریز از جمله نقش آنها در کنترل ریزگردها و آلاینده های صنعتی، کنترل سیل و فرسایش خاک؛ از مردم طبیعت دوست شهرستان خواست تا هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی را بلافاصله به شماره ۱۵۰۴ گزارش کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=62991

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.